Dragonul Dacic de pe Columna lui Traian il reprezinta pe Dumnezeu


Despre stindardul dacic s-au scris foarte multe studii. Astazi va prezentam insa o ipoteza originala, extrem de indrazneata care apartine unui impatimit de cercetarea istorica. Este vorba de George Liviu Teleoaca, un chimist de profesie care, dintr-o mare pasiune pentru esenta sacra a civilizatiei inaintasilor nostri incearca sa demonstreze un fapt tulburator: dragonul dacic, stindardul pe care il vedem reprodus in mai multe locuri pe Columna lui Traian, il reprezinta pe insusi Dumnezeu.

O teorie care, cu siguranta, va trezi pasiuni, va fi contestata de unii, dar, de ce nu, ar putea deschide noi orizonturi de cercetare pentru specialisti. (Dumitru Manolache)

Moto: „De-a lungul secolelor, procesul de alterare al simbolurilor s-a manifestat prin acoperirea lor cu pseudosemnificatii, prin Inecarea lor In false simboluri sau atribuirea de semnificatii aberante; de aceea, simbolurile se cer curatate de sedimentele depuse In timp”.

(Florin Biciusca, “Centrul lumii locuite”) George Liviu Teleoaca este un chimist pasionat de istorie, cu o activitatea pluridisciplinara, un cercetator de talent, “plin de neastampar si orientat spre motivele intrinseci ale interesului epistemic, al voluptatii explorarii si atractiei misterelor”, cum il caracteriza profesorul dr. Ion Manzat.

Autor al mai multor eseuri despre inceputurile civilizatiei pe aceste pamanturi, ajutat de ratiunile chimistului axate pe ideea de structura, a descoperit ca si acest domeniu poate fi sistematizat.

”Operand astfel, ne-a marturisit George Liviu Teleoaca, am constatat ca stravechiul cuvant romanesc “valc” sau “vlac” a fost atestat cu peste 3 700 de ani in urma in Rig-Veda si ca singur poate explica formarea a patru grupe mari de cuvinte ale lumii referitoare la toponime, hidro-toponime, etnonime, precum si la

cuvinte fundamentale de uz comun, de unde si concluzia ca originea civilizatiei cuprinsa intre Oceanul Indian si Oceanul Atlantic este esentialmente valahica”.

Cu toate ca Whitney Smith, fostul director al Institutului american pentru drapele, plaseaza dragonul dacic Impreuna cu variantele sale Intre drapelele care au facut istoria lumii (1), nimeni n-a Incercat sa dezlege taina imensei sale puteri care i-a asigurat venerarea timp de peste 2500 de ani din Persia si pana In Anglia,

englezii mai purtandu-l Inca In cruciade, dar si In batalia de la Bosworth din anul 1485. Iata, Insa, ca „nu aduce anul ce aduce ceasul” cel bun, cand ajuns din Intamplare In foarte bine organizata biblioteca din incinta primariei Slanic

Prahova am zabovit, fara graba, ca orice om aflat In concediu, asupra foto-imaginilor de pe Columna lui Traian cuprinse In albumul publicat de Constantin Daicoviciu si Hadrian Daicoviciu Inca din anul 1966. Intre ele si metopa In care lui Zeus, numit de romani Jupiter, Ii este asociat In aceeasi logica de zeu tutelar Dragonul Dacic.

Plasate In acelasi registru superior, cele doua icoane asociate una celeilalte conduc, fara echivoc, la concluzia ca Dragonul Dacic Il desemna pe Dumnezeu In conceptia dacilor, tot asa dupa cum Jupiter Il desemna pe Dumnezeu In viziunea agresorilor romani.

Dragonul Dacic il desemneaza pe Dumnezeu Abordarea plastica In semi-profil si a Dragonului Dacic, caruia Ii este redata si cea de a doua ureche, asa cum se vede bine si pe copia Columnei de la Muzeul de Istorie Nationala din Bucuresti, consolideaza ideea ca realizatorii Columnei au conferit una si aceeasi semnificatie celor doua icoane, asa Incat se poate afirma cu certitudine ca Dragonul Dacic Il desemna pe Dumnezeu.

Din nefericire, Bartoli (2), ca si toti istoricii care au studiat mesajele

Columnei, n-a sesizat ideea In care a fost realizata aceasta metopa si, ca atare, In impresionantul sau volum de stampe consacrat Columnei, nu s-a mai

considerat obligat sa redea cu fidelitate ambele icoane de pe Columna, desenand Dragonul Dacic cu un ireal corp de sarpe, dar si In varianta profil mai usor de realizat, fara sa se mai vada si a doua ureche a capului de lup obligatorie pentru un semi-profil.

Prea putin importanta pentru epicul bataliei de la Tapae, metopa a fost creata special pentru a spune peste milenii ca Dragonul Dacic desemna prin Nume pe Dumnezeul transcendental, aflat din punct de vedere teologic chiar mai presus de idolatrele Intruchipari antropomorfice.

Surprinzatoarea analogie a hieroglifei cu rol de fonograma Ca dovada ca Dragonul Dacic Il desemneaza pe Dumnezeu prin Numele Sau si ca acest Dragon Dacic trebuie citit ca o hieroglifa cu rol de fonograma, care indica un nume, vom recurge de aceasta data la analogia cu banala reclama intitulata „Camelia Pana”

oferita puterii de Intelegere a omului de rand anul acesta de o publicatie centrala In care rebusul unei camile cu pene desemneaza numele unei persoane. Ceea ce confera certitudine faptului ca cele doua fotograme au fost realizate urmand una

si aceeasi logica grafica este si constatarea ca varianta camilei cu aripi este aidoma lupului cu aripi de pe drapelul unitatii galeze, ca alta varianta a Dragonului Dacic Inscrisa In tratatul lui Whitney Smith.

Cuvinte de pe vremea cand exista o singura limba Daca vom merge cu gandul mai departe si vom avea In vedere doar capul camilei cu cele cateva pene, vom constata ca si In urma cu mii de ani simbolul dacic alcatuit dintr-un cap de lup cu alte cateva pene a fost realizat urmand una si aceeasi logica grafica, fapt ce ne

permite sa afirmam ca Numele lui Dumnezeu ilustrat pe metopa 18 a Columnei de larg-raspanditul dragon dacic este Volco-Black. Capul de lup sugereaza, In mod evident, cuvantul Volco asemenea cuvantului rusesc volk = lupul, iar imaginea segmentului cu pene face aluzie la corbul prezent In mitologie,

In folclor, dar si In religie ca simbol pentru culoarea neagra, care sugereaza In acest fel cuvantul Blac ca si cuvantul englezesc black = negru, din vremea cand era doar o singura limba. Puterea Dragonului Dacic, semnul sub care s-a facut

istoria lumii Extrem de importanta este semnificatia teologica a acestei metope care spune peste milenii Intregii omeniri, cu autoritatea imperiala a Columnei lui Traian, ca Dragonul Dacic este semnul lui Dumnezeu.

Acest mesaj al Columnei dezleaga, astfel, taina imensei puteri a Dragonului Dacic sub semnul caruia s-a facut istoria lumii din Persia pana In Anglia. De aici si definitia pentru dacologie ca stiinta a edificarii lumii civilizate prin sacru In numele revelatiei primordiale dacice, asa dupa cum am aratat In eseurile intitulate

„Dragonul si falera”, „Varful Peleaga”, „Un simbol pentru unitatea funciara a Europei” sau „Romanii In cartile sacre ale omenirii”. In Incheiere mai trebuie spus ca In deplin acord cu eseurile mai sus amintite, Columna lui Traian din forumul celor doua biblioteci emblematice, cea greaca si cea latina, reconfirma faptul ca

centrul spiritual al lumii este In Dacia Ardeleana, acolo unde a existat, necontestat, si ca atare continua sa existe, Axis mundi.

Eliszar

//

6 gânduri despre „Dragonul Dacic de pe Columna lui Traian il reprezinta pe Dumnezeu

  1. Hasan Kilic spune:

    Savastica apartine in totalmente turcilor. http://2.bp.blogspot.com/-sBAKWny2Rnk/U9_C0rjMJYI/AAAAAAAAANo/w_toFEUgtVc/s1600/OzTamgas%C4%B1.jpg
    Aceasta fotografie este una dintre dovezi. Turcii acum 15.000 de ani au desenat svastica pe piatra .Piatra se afla ın Kirgizistan. Ce reprezinta pentru turci pe vremea aceea? Cele 4 colturi ale lumii, intoarcerea catre Dumnezeu Tengri…Pe lumea asta primii care au aflat de Dumnezeu sunt turcii. Rog citetşte despre Tengrişsm şi vei vedea ca dupa aceea creştinii, arabii, şi ceilalti toate credentile işi au baza de la Tengriism..Cu stima..

    Apreciază

  2. tirca valentin spune:

    vizionati site-ul LUPTATORII ORDINULUI DRAGONULUI

    Apreciază

  3. Morphicus spune:

    Am impresia ca la vlaki li se mai spuneau si blaki inainte.Dacii erau buni arcasi (printre multe altele) si ar-get)…avem cuvantul trageti(tra-geti).Care a evoluat din cuvantul tiragetii(un vechi nume pentru geti) si englezii au target(tar-get)-a tinti.In general orice dac era arcas

    Apreciază

  4. Ion Albu spune:

    De ce nu Daos(lup,frigiană)-laie(cuv.arhaic pentru negru) sau Lupo-Nero..Ce treabă are black-ul englezesc cu dacii noștri? Cuvântul NEGRU putea foarte bine să fie un intermediar între AXIOS(grecesc) și corespondentul antic al sciților,AKSAINA,pentru negru.Când vrei cu orice preț să explici niște ipoteze/preconcepții personale fără să te raportezi la istoria deja cunoscută cazi în derizoriu.

    Apreciază

    • dan marchis spune:

      sunt peste 200 de cuvinte englezesti si germane cu radacina evidenta in limba matriciala „batrana-„(vezi cartile lui george cadar din baia mare)-dar n-am timp de explicatii acum

      Apreciază

Si parerea ta conteaza...curaj !

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.