Contractele de carduri de pensie Raiffeisen Bank sunt ilegale


Miercuri, 24 Februarie 2010 15:34

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor confirmă ancheta ‘Dezvăluiri’

Imaginea și credibilitatea Raiffeisen Bank au primit o grea lovitură în urma deciziei Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din 23.02.2009 de a amenda contravențional instituția bancară pentru abateri de la prevederile legale în vigoare.

Adresa oficială a ANPC, care confirmă investigația noastră publicată în articolul „Cardul de pensie, o nouă țeapă: Raiffeissen înșală pensionarii”, menționează că Raiffeisen Bank a încălcat legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte și OG 21/1992 republicată privind protecția consumatorilor.

Raiffeisen Bank, obligată să retragă contractele ilegale din toată țara.

Decizia ANPC dispune băncii să ia „măsuri de încetare a practicii comerciale incorecte constatată, conform actelor normative menționate”. Practic, Raiffeisen Bank este obligată să modifice contractul de card actual, care nu corespunde cu

oferta oficială a băncii, prin specificarea explicită a comisionului de 0% pentru retragerea de numerar și consultarea soldului la bancomatele proprii. Având în vedere că Raiffeisen a practicat înșelătoria la nivel național, banca trebuie

începând de azi să retragă toate contractele ilegale din întreaga țară. Potențialii clienți ai Raiffeisen trebuie să citească cu atenție atât contractul cât și anexele acestuia, pentru a nu cădea victimă unei noi înșelătorii a băncii austriece.

Raiffeisen Bank, descalificată de minciunile directoarei Barde.

Lovitura aplicată de ANPC este cu atât mai importantă cu cât ea scoate la lumină comportamentul scandalos al conducerii acestei băncii. Pusă față în față cu dovezile înșelătoriei și cu practica angajaților de a minți clienții, Raiffeisen ar fi trebuit să facă ceea ce orice instituție bancară serioasă ar fi făcut în această

situație. Ar fi trebuit imediat să prezinte scuze tuturor clienților, să stopeze înșelătoria și să destituie vinovații. Însă Raiffeisen nu a făcut nimic din toate acestea. Dimpotrivă, banca a lansat o nouă serie de minciuni în încercarea disperată de a mușamaliza scandalul.

În cadrul emisiunii ‘Subiectul Zilei’ (difuzată de CTV în seara zilei de 09.02.2010), Mariana Barde, directorul de retail al Raiffeisen Bank Constanța, a refuzat cu obstinație să explice diferențele dintre ofertă și contract și minciunile

subordonaților domniei sale. În schimb, doamna directoare Barde a împărțit în stânga și în dreapta acuzații la adresa mea și a ziarului ‘Dezvăluiri’ și a repetat până la epuizare aceleași minciuni pe care deja le știam.

Doamna Barde a afirmat că ziarul ‘Dezvăluiri’ a prezentat un caz izolat, ceva cu totul accidental. Fals. Contractul ilegal incriminat pe care pensionarii l-au semnat a fost utilizat de Raiffeisen în toată țara, deci problema a fost una generalizată. Culmea tupeului și, sunt îndreptățit să afirm, a nesimțirii, a fost că doamna

directoare Barde a susținut chiar că documentul prezentat nu este un contract de card de pensie (video partea 1, minutul 8): „Deci sunt două lucruri diferite legat de acest contract. Ceea ce v-a prezentat colegul dumneavoastră și ceea ce este real dealtfel este o cerere standard de deschidere de cont curent cu card atașat.

Nu scrie nicăieri că este o cerere de deschidere card pensionar. La această cerere se atașează solicitarea clientului de a-și încasa pensia în acel cont. Deci sunt două lucruri diferite. Acel formular pe care dumneavoastră îl arătați nu este un contract între Raiffeisen și pensionar. Oferta pe care în schimb o prezentați

este o ofertă de marketing, este într-adevăr o ofertă în care se vorbește despre cardul de pensionar. Dacă dumneavoastră găsiți în acest formular pe care îl aveți în fața dumneavoastră cuvântul ‘card pensionar’ atunci înseamnă că vorbim despre același lucru. Este o cerere de deschidere de cont curent standard și

conform legii suntem obligați să fim transparenți și să prezentăm toate condițiile, toate clauzele…” Minciunile directoarei Barde sunt însă ușor de dovedit. Dânsa susține faptul că documentul prezentat „nu este un contract între Raiffeisen și pensionar ” ci este doar o cerere standard, nedestinată pensionarilor, care este completată de solicitarea clientului de a-și încasa pensia în acel cont.

Fals. Documentul este singurul act emis de Raiffeisen pe care pensionarul îl semnează pentru a i se elibera cardul de pensie, deci din punct de vedere legal este singurul contract între Raiffeisen și pensionar. Solicitarea atașată la care face referire directoarea Barde este o simplă adresă către Casa de Pensii,

nu este semnată de Raiffeisen și nu reglementează nici o clauză contractuală. Practic Raiffeisen nu are nici o legătură cu solicitarea, banca prestând doar un simplu serviciu de curierat pentru client.

Atitudinea și comportamentul directoarei Mariana Barde descalifică Raiffeisen, care nu este un obscur amanet de cartier ci una dintre cele mai mari bănci din România. Însă ceea ce descalifică și mai mult banca este faptul că doamna Barde este încă Director de retail al Raiffeisen Bank Constanța.

Anunțuri

Si parerea ta conteaza...curaj !

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s